כיצד לעשות שימוש נכון בניוזלטר שיווקי לשמירת קשר רציף עם לקוחותיכם
תחזוקת הקשר בין עסק ללקוחותיו הפכה לנושא רלוונטי עבור עסקים רבים. כיום, בעלי עסק הפכו מודעים לצורך ההולך וגובר לשמר את הקשר עם מאגר הלקוחות הקיימים שלהם ובנוסף לכך, עם מתעניינים הנמנים במאגר הלקוחות הפוטנציאליים לעסק. עדכונים, תוכן איכותי ומעניין, מבצעים אטרקטיביים, סיפורים מהשטח ועוד, מהווים תחומים פופולריים לכתיבה המופיעים רבות בניוזלטרים שיווקיים הנשלחים על בסיס שבועי, חודשי או אחר במייל. על מנת להשיג את מטרת שליחת הניוזלטר שהיא בראש ובראשונה חשיפה – ישנה חשיבות רבה לתוכן הכתוב, לוויזואליות הניוזלטר ולהתאמתו אל קהל הלקוחות. מהו ניוזלטר שיווקי?
ניוזלטר הוא למעשה מייל מעוצב שנראה שונה מבחינה ויזואלית ממייל רגיל ומכיל בתוכו תכנים שיווקיים, עדכונים, מבצעים ועוד. ניוזלטר הוא כלי מצוין לשיווק עסקי מאחר והוא מאפשר לבעל העסק חשיפה, העברת מסרים, שימור הקשר עם הלקוחות והגעה ללקוחות פוטנציאליים.
מה כדאי לבחון לפני כתיבת התכנים לניוזלטר?
החלטתם שהעסק שלכם זקוק לניוזלטר? ברכותינו! לפני בחירת הצבעים, בחינת התכנים והחלטה על מבנה הניוזלטר שישלח, מומלץ להקדיש ראשית מחשבה לנקודות הבאות:
- מטרה – מה תרצו להשיג באמצעות שליחת הניוזלטר? הגברת התנועה לאתר אינטרנט, חשיפה גבוהה, או העלאת מספר ההמרות? מומלץ לגבש את מטרת השימוש בניוזלטר על מנת לדייק את תכניו כך שיתאימו למטרה.
- קהל יעד – מי הקהל שלכם? לקוחות קיימים בלבד? מתעניינים? גם וגם? לרוב, ניוזלטר נשלח אל קהל היעד הפוטנציאלי וקהל הלקוחות הקיים – הדבר עשוי לאתגר במעט מאחר והוא דורש העלאת עניין ותכנים רלוונטיים עבור שתי הקבוצות השונות.
- מסרים – מהם המסרים אותם תרצו להעביר? מסרים שיווקיים נטו ללא עניין או ערך יתפסו כפרסום סטנדרטי ויזכו להתעלמות ואף להסרה. שילוב המסרים שחשובים לכם עם ערך של ממש עבור קהל הלקוחות יסייע להגברת החשיפה.
תחזוקת ניוזלטר שיווקי: איך עושים זאת?
שליחת ניוזלטר היא למעשה שליחת מייל באופן עקבי (אחת לתקופה מסוימת שתגדירו מראש) שנועד במטרה ליצור ולשמר את מערכת היחסים בין עסק ללקוחותיו הקיימים או הפוטנציאליים. נשמע פשוט יחסית? ובכן, בפועל, תחזוקת ניוזלטר באופן מוצלח דורשת לא מעט מאמצים. מלבד איסוף ראשוני של כתובות המייל של הלקוחות הקיימים והעתידיים, חתירה להגדלת הרשימות באופן תמידי, עלינו ליצור תוכן מעניין שיהווה תמריץ ראשית לפתיחת המייל ואחר כך, ליצירת קשר, לרכישה ראשונית באתר אינטרנט, רכישה חוזרת ועוד. אם זה נשמע לכם מאתגר, נסו לחשוב על אותו תהליך חוזר על עצמו מדי שבוע או חודש.
טיפים חשובים להגדלת מאגר הלקוחות באמצעות הניוזלטר
על מנת לסייע לכם להגדיל את מאגר הלקוחות ולייצר תוכן ראוי ומעניין שיסייע לכם לשווק את העסק שלכם דרך הניוזלטר, אספנו מספר טיפים חשובים שיהפכו את התהליך לפשוט יותר:
- הרשמה קלה – על מנת להוסיף לקוחות לרשימת התפוצה, עליכם להקל עליהם בהליך ההרשמה. טופס קצר, בולט ופשוט ולא טופס חבוי, ארוך ועמום.
- הדגישו למה כדאי להירשם – ספרו ללקוחות מה יצא להם מזה, מהו הערך בפעולת ההרשמה. הנחות, עדכונים, עניין, עשויות להיות סיבות טובות ומשכנעות שיסייעו להם להסכים להרשמה.
- עיצוב נעים ונוח לקריאה – מלל אינסופי אינו אטרקטיבי ואינו מושך להמשך קריאה, עיצוב נוח, כותרות רלוונטיות, חלוקת תוכן, כל אלה ועוד יעלו את הסבירות לעניין מתמשך בניוזלטר.
- תוכן מעניין – ניוזלטר רווי פרסומות חוטא למטרה. על מנת למשוך לקוחות ולשמר אותם, הציעו לקוראים שלכם תוכן שבאמת ובתמים מעניין אותם. תוכן מעורר רגש, עם דוגמאות, סיפורים אמיתיים, כזה שמשלב תמונות ואלמנטים ויזואליים כמו סרטונים.
- ניוזלטר מותאם לנייד – גולשים רבים משתמשים בנייד לפתיחת מיילים. על מנת שהניוזלטר עליו טרחתם רבות יוצג באופן מיטבי, ודאו כי הוא מוצג באופן מותאם גם בטלפון הסלולרי ולא רק במחשב.
מלבד הכתוב מעלה, תחזוקת ניוזלטר מוצלח דורשת ניטור מתמיד על מנת לשפר ביצועים. מדדים שונים נבחנים לאחר כל סבב שליחה של ניוזלטר על מנת להעריך מה הצליח ומה פחות, מה יש לשמר ומה לשפר על מנת למקסם את תועלות הניוזלטר ככלי שיווקי לאתר אינטרנט.
מדדים לבחינת יעילות הניוזלטר השיווקי שלכם
להלן המדדים אותם כדאי לבחון באופן שוטף:
- אחוזי פתיחה – כמה מתוך כלל הנמענים פתחו את הניוזלטר? המדד נקרא אחוזי פתיחה. תחזוקת ניוזלטר מוצלחת שואפת להעלות את המדד הזה על מנת להגיע ללקוחות רבים יותר.
- מהו שיעור הנמענים שביצעו פעולה בניוזלטר – לחצו על לינק, התעניינו באופן פעיל על ידי הקלקה במידע נוסף?
- שיעור הבקשות להסרה מרשימת התפוצה לאחר שליחת ניוזלטר – יש לבחון האם תוכן מסויים מעלה את שיעור הנטישה יותר מאחר.
- שיעור ההמרות או הפניות הרלוונטיות – עליה בכמות המכירות לאחר שליחת ניוזלטר, בקשות רלוונטיות המביעות עניין בשירות הן חשובות לניטור על מנת לדעת מה עובד ומה פחות.
- תנועת גולשים לאתר אינטרנט לאחר שליחת ניוזלטר – האם ניכרת מגמת עליה בולטת של גולשים המבקרים באתר לאחר השליחה? אין שינוי? נתונים אלה מספקים מידע חשוב בנוגע ליעילות הניוזלטר בחשיפה, קידום מכירות והעלאת הטראפיק.
לסיכום, תחזוקת ניוזלטר שיווקי בצורה טובה ויעילה מצריכה זמן רב, משאבים ויכולות על מנת שהמלאכה תתבצע באופן שיהיה יעיל ומקדם עבור העסק. תחזוקת ניוזלטר בצורה אידיאלית תעשה באופן המיטבי על ידי אנשי המקצוע בתחום. המקצוענים של Webgate בעלי ניסיון עשיר ואינספור לקוחות מרוצים בארץ ובעולם ישמחו לתחזק את הניוזלטר השיווקי עבורכם, כך שיישאר לכם ולעסק שלכם את הזמן הפנוי הדרוש לפיתוח ועבודה ומצד שני, תחזוקת הניוזלטר תתבצע בצורה הטובה ביותר ולשביעות רצונך, WIN-WIN, כבר אמרנו?
אנו מזמינים אותך להצטרף למשפחת לקוחותינו הנהנים משירות מקצועי ומערכות אינטרנו מתוחזקות היטב. בדוק/י עכשיו את שירותי הדואר אלקטרוני בענן שלנו וקח את העסק שלך צעד ענק קדימה.